Bij een Lean implementatie komt veel kijken en gebeurt daarom meestal in twee fases.
In de 1e fase nemen we het management mee in de essentie van Lean, worden doelen geformuleerd en ontdekken zij hun rol en verantwoordelijkheid hierin. En wat een Lean manier van werken van hen – meer dan alleen een budget beschikbaar stellen – vraagt.
Daarna start de 2e fase, waarin juist de managers ‘in the lead’ zijn. Verbetergebieden worden geselecteerd, specialisten in Lean Six Sigma opgeleid en verbeterprojecten gestart.
Er komt inderdaad veel bij kijken… Maar met de hulp van onze ervaren professionals heb je een betrouwbare business partner en regisseur naast je staan!
Een organisatie is ‘Lean’ als alle medewerkers en het management vanuit zichzelf de werkwijze en het product of dienst continu willen verbeteren. Door voortdurend te evalueren, te leren, te begrijpen en verbeteringen door te voeren.
Met als doel dat het bedrijf op een efficiënte manier, op het juiste moment een product of dienst levert dat aansluit bij de wensen van haar klant. En met als doel dat de betrokkenen in het bedrijf met plezier hun werk doen.