09 apr Vijf tips voor zelfstudisten

Je blijft thuis en je wilt wat. Bijvoorbeeld een zelfstudie doen. Er één kiezen is best een uitdaging, want het aanbod in deze ‘Coronatijd’ is groot. Elke zichzelf respecterende aanbieder...

18 mrt De zeven vormen van blended learning

Blended learning is een Engels begrip dat sinds 2005 gebruikt wordt om een bepaalde onderwijsvisie te beschrijven. Professionele trainers in het bedrijfsleven hadden blended learning al in 1990 ontdekt. Binnen...

18 mrt MKPC maakt blended learning YellowBelt voor de Provincie Fryslân

Recentelijk ontwikkelde Laurens Smit van MKPC een blended learning YellowBelt voor de provincie Friesland. Benieuwd naar achtergrond en eerste indrukken van dit traject spraken we Edgar van der Staay, Lean...

De Lean Six Sigma kennishub

Workshops

Maak laagdrempelig kennis met Lean Six Sigma, Effectief gedrag beïnvloeden en lean werken.

bekijk de workshops

Masterclasses

Praktijkgerichte verdieping op het vakgebied, en de toepassing ervan in je eigen organisatie.

bekijk de masterclasses

Kenniscentrum voor leden

Speciaal voor de MKPC community nog meer waardevolle templates en kennis. Word lid en profiteer onbeperkt!

loginword lid

13 mrt De kunst van het weglaten

Eén van de eerste dingen die je leert als je een Lean-opleiding volgt, is: Lean is meer dan een gereedschapskist, het is een cultuur. Bij een cultuur horen dragers. Een...

27 feb Mensen en data zijn als de yin en yang van Lean Six Sigma

Gerard Versluis is Master BlackBelt en Partner bij MKPC. Zijn karakteristiek: humorvol, energiek, ondernemend en professioneel. Over zichzelf zegt hij: ‘Overdragen van kennis en samen verbeteren. Daar krijg ik energie...

27 feb Hoe gaat het nu met Niels Doorenspleet?

Niels Doorenspleet lost als regiodirecteur NLInvesteert Oost-Brabant financieringspuzzels op voor ondernemers. Waar hij bij ABN AMRO het afgelopen decennium voornamelijk te maken had met grote klanten – goed voor jaaromzetten...

18 feb Wat Lean oplevert

Toegevoegde waarde voor de klant. Tevreden medewerkers. Lagere kosten, onder andere door kortere bewerkingstijden. Hogere kwaliteit van dienstverlening en kortere doorlooptijden leiden logischerwijs tot een hoger klanttevredenheidscijfer, al dan niet...

28 jan Wil de echte belt opstaan?

Wil de echte belt opstaan? De kleur van jouw belt in Lean Six Sigma In de traditionele oosterse vechtkunst wordt de kwalificatie van de beoefenaar aangegeven met de kleur van...