Waarom kiezen financiële organisaties steeds vaker voor Lean Six Sigma?
Continu Verbeteren met Lean in de Financiële Sector
Waarom kiezen financiële organisaties steeds vaker voor Lean Six Sigma?
Voortdurende ontwikkelingen
De financiële sector blijft snel en ingrijpend veranderen. Grote institutionele bedrijven kunnen het zich in het huidige economische klimaat met een sterke concurrentiedruk, niet permitteren om tijd en middelen te verspillen.
Ze werken steeds vaker met jonge door financiële technologie (FinTech) gedreven start-ups om de technologische ontwikkelingen bij te houden. In een snel veranderende wereld van big data, automatisering, digitalisering, robotisering en mobiele consumenten zullen de start-ups de versmelting met IT nog verder versnellen.
Maar, om je processen te automatiseren moeten deze wel op orde zijn. Hier komt Lean Six Sigma om de hoek kijken!
Garbage in Garbage out!
Proces intensieve bedrijfsvoering en veelal gecompliceerde informatiestromen typeren de financiële dienstverlening. Om processen overzichtelijker te maken en betere operationele prestaties te leveren, passen financiële bedrijven steeds vaker de Lean Six Sigma methodiek toe.
Deze methodiek kan organisaties in de financiële sector helpen om de vaak complexe werkprocessen te optimaliseren, verspillingen tegen te gaan en medewerkers te motiveren naar een mindset van ‘continu verbeteren’. Met deze verbeteringen kunnen grote operationele resultaten worden bereikt.
Hierbij kan gedacht worden aan: het verkorten van doorloop- en wachttijden, wegstrepen van overbodige handelingen, first time right doorvoeren en het schrappen van activiteiten die geen waarde toevoegen.
Met verschillende technieken helpt het de verspillingen in processen op te sporen en te verwijderen. De methode heeft inmiddels bewezen een waardevolle tool te zijn om organisaties te voorzien van meer productieve- en kosteneffectieve oplossingen. Met lagere kosten wordt een beter en kwalitatief hoger resultaat bereikt. Dé essentie van een Lean organisatie, met hoger rendement en tevreden klanten en medewerkers als beloning!
Lees ook
- INTERVIEW: De meerwaarde van een Lean Organisatie > In gesprek met de Consumer Finance tak van de Rabobank
- WHIITEPAPER: Een Lean organisatie brengt geluk > Stijgende winst hand-in-hand met tevreden medewerkers en klanten
Investeer in jouw bedrijf, werk of project met een opleiding van MKPC > Bekijk ons opleidingsaanbod!
Lean / Six Sigma / Scrum / Agile / Masterclasses /Workshops
Opleidingsinstituut MKPC leert en helpt organisaties klantgericht, efficiënt en effectief te werken. Zodat zij het verschil kunnen maken naar hun klanten en medewerkers en in staat zijn optimale bedrijfsresultaten te halen. Wij geloven in voortdurend leren en continu verbeteren met aandacht voor het organisatie- en het individuele belang. Opdat bedrijfsresultaten aantoonbaar verbeteren, de betrokkenheid toeneemt en de medewerkers zich als professional blijven ontwikkelen. In onze ervaring en overtuiging is deze aanpak dé manier om aansprekende resultaten te halen en succesvol te zijn voor organisaties én mensen met wie wij zakendoen. Niet voor niets is onze slogan: resultaat-én mensgericht verbeteren!