Hoe gaat het nu met Lanneke Hendriks?

Lanneke Hendriks is eigenaresse van ZVA, een bedrijf dat door processen en knelpunten in kaart te brengen toewerkt naar houdbare oplossingen, waarmee een organisatie gezond verder kan. Lanneke volgt de Lean-Six-Sigma-BlackBelt-opleiding bij MKPC. Wij vroegen haar naar haar ervaringen met veranderen. 

‘Wat een heerlijke reis is het geworden.Als zelfstandige ben ik al jaren betrokken bij jonge, hard groeiende organisaties. Adviseren, bijsturen en vooral processen verbeteren om organisaties snel op de rails te krijgen na bijvoorbeeld een groeistuip – of gewoon doordat er zaken in processen sluipen die intern niet (meer) gezien worden – is mijn specialiteit, maar vooral ook waar mijn hart ligt. Ik ben iemand die met een overall view en objectieve benadering processen snel in kaart kan brengen. Het zoeken, toepassen en borgen van verbeteringen geeft mij een enorme ‘boost’, waardoor ik mijn werk met enorm veel plezier doe. Wat mijn werk extra fijn maakt is dat geen van bovenstaande lukt zonder de inbreng van mensen. Ik ben een mensen-mens. Gezamenlijk streven naar optimalisatie van processen waarin mensen een cruciale rol vervullen, is in mijn werk de kers op de taart. Wellicht komt dit voort uit mijn voorgeschiedenis als verpleegkundige, waarbij het sociale element voor mij altijd centraal stond.

Om me in mijn werk naar klanten toe niet alleen als ervarings- maar ook als kennisdeskundige te kunnen profileren, ben ik op zoek gegaan naar een training die aansloot bij mijn werkzaamheden. Een bekende van me (werkzaam in de zorg) mocht van haar werkgever een Lean-OrangeBelt-training volgen. Wat ze me erover vertelde sprak me direct aan. Toen ik me verdiepte in de wereld van Lean kwam ik erachter dat het perfect zou kunnen onderschrijven wat ik dagelijks in mijn werk doe. Het zou mijn werk extra diepgang geven. Daarbij geeft Six Sigma me een extra vaardigheid voor het bedienen van mijn klanten.
Tijdens mijn Lean-Six-Sigma-GreenBelt-training kon ik enorm groeien, doordat ik veel praktische en efficiënt inzetbare tools kreeg. Door de training kan ik een verbetertraject een duidelijke structuur geven. Dit maakt dat ik mijn klanten sneller een helder verhaal kan vertellen. Het inzichtelijk maken van processen en knelpunten op de manieren die ik heb geleerd zijn daarbij een goede aanvulling.
Maar omdat er altijd verbetering mogelijk is en omdat ik graag bijleer ben ik nu bezig met de Lean Six Sigma BlackBelt. Om mijn klanten het beste uit hun organisatie te helpen halen, vraag ik ook het uiterste van mezelf.
In de toekomst hoop ik nog veel opdrachtgevers te mogen begeleiden in de optimalisatie van hun flow. Daarnaast draag ik graag kennis over in de hoop bedrijven werkzaam volgens de Lean-filosofie achter te laten. Hoe mooi is het als er gezamenlijk gewerkt wordt aan verbetering, zodat we met elkaar de klant geven waar hij of zij om vraagt?’
Om me in mijn werk naar klanten toe niet alleen als ervarings- maar ook als kennisdeskundige

Geïnteresseerd geraakt in de lean Six Sigma GreenBelt opleiding? Kijk voor meer informatie op 

Lean Six Sigma GreenBelt